Hanya punyai satu tangan, wanita ini optimis menyertai acara Miss Amerika 2013

Dianugerahkan satu tangan saja, tak membuat Nicole Kelly, pemenang Miss Iowa 2013 berpatah arang akan kekuatan dalam dirinya. Kepercayaan diri dan motivasi yang besar akhirnya dapat menghantarkannya maju di acara pemilihan yang lebih tinggi iaitu Miss America tahun 2013 sebagai wakil dari Iowa.

Nicole yang merupakan gadis OKU pertama yang memenangi pertandingan yang diadakan di bandar Davenport, Sabtu lalu (8/6/13). Tak hanya bermodal paras cantik, wanita berumur 23 tahun ini telah membuat langkah-langkah besar untuk peserta OKU lain dalam acara serupa.

Nicole memang lahir tanpa tangan kirinya, tetapi ia tidak menjadikan hal tersebut sebagai sebuah halangan untuk maju menggapai cita-cita.

Nicole telah menyedari dirinya telah menjadi perhatian dimana semua orang terkadang memandangnya sebelah mata. Dengan pengalaman itu, dia semakin yakin kalau dirinya memang ditakdirkan untuk menjadi pusat perhatian.

 "Inilah momen dan tempat yang tepat di mana saya dapat kata 'ya, ini saya dan saya percaya diri akan diri saya" ujar Nicole semasa diwawancara CBS 4.

Wanita berambut perang ini mempunyai cita-citanya untuk menjadi pelakon dalam sebuah pertunjukan teater. Dia telah cuba banyak hal dalam hidupnya, mulai dari menari, sukan rounders, hingga menyelam. Tetapi akhirnya dia menyedari seni teaterlah yang paling diminatinya. Nicole telah cuba memulakannya ketika  dia bergabung dalam kumpulan teater sejak beberapa tahun ke belakang di Manhattan Theatre Club di New York dan di The Goodman Theatre, Chicago.

Menghadapi 15 september mendatang Nicole mengatakan telah siap sedia untuk persaingan dalam Miss Amerika bersama 49 peserta lain yang akan berlangsung di Atlantic City, Amerika.

wolipop


No comments:

Post a Comment