Che Ta: Tak semestinya bila kita di dapur, kita perlu pakai comot-comot dan lepas masak rupa macam hantu


KETIKA awal kemunculannya dalam program Masterchef Selebriti Malaysia musim kedua, ramai yang mempertikaikan cara pemakaiannya yang dikatakan terlalu 'over'.

Malah tidak kurang yang mempersendakannya dan mengatakan bulu matanya akan jatuh ke dalam masakan dan banyak lagi.

Namun, tatkala program realiti berkenaan menghampiri titik noktahnya, ramai yang menyedari, kehadiran Rozita Che Wan dalam program tersebut bukan sekadar untuk melaram semata-matanya.

Sebaliknya anak kelahiran Alor Setar, Kedah ini sememangnya mempunyai bakat memasak yang seiring dengan kecantikannya.

"Macam yang saya katakan sebelum ini, nak masak tak semestinya kena pakai comot-comot. Kita berpakaian cantik pun kita boleh masak. Tak semestinya orang yang cantik itu tak pandai masak.

"Saya juga mahu ingatkan pada kaum wanita, tak semestinya bila kita di dapur, kita perlu pakai comot-comot dan lepas masak rupa macam hantu. Saya rasa kalau betul saya hanya berbekalkan rupa semata-mata, dah lama saya terkeluar daripada program ini," ujarnya kepada Zass.

Rozita berkata, semenjak menyertai program berkenaan, banyak tip-tip berguna yang diperolehnya, di samping dapat mengasah semula skil masakannya.

"Sebelum saya menjadi artis, saya memang suri rumah tangga sepenuh masa, siang malam memasak. Cuma bila bergelar artis, nak masak setahun sekali pun susah.

"Jadi bila masuk Masterchef dapatlah saya baiki skil masakan, di samping dapat juga belajar memasak masakan barat dan tidak terarah kepada masakan Melayu semata-mata.
"Malah sekarang ini saya akan cuba curi masa untuk memasak dan rasa lain kalau tidak memasak satu hari," katanya.

Di tebak mengenai ramalan juaranya yang dikatakan berpihak kepada dirinya sebelum ini, Rozita berkata, rakaman episod akhir sudah di buat dan dia berharap peminat setia program berkenaan akan setia mengikuti bagi mengetahui siapakah juara itu nanti.

"Kami ada perjanjian dengan Astro untuk merahsiakan siapa juara dan benar rakaman episod akhir sudah di buat serta siapa juaranya juga sudah diketahui. Tapi ia masih lagi rahsia dan bagi mengetahui siapakah juaranya jangan lupa menonton episod akhir 25 Jun ini.

"Saya juga sangat seronok sepanjang menyertai program ini dan jika di beri peluang, saya tidak kisah untuk menyertainya lagi pada tahun hadapan," ujarnya.

Tawaran mencurah

Dalam pada itu berkongsi mengenai perihal karier seninya, Rozita berkata, dia masih menerima tawaran berlakon, termasuklah untuk slot Ramadhan dan Syawal nanti.

"Saya baru sahaja selesai menjalani rakaman Primadona Raya, ada 10 episod dan juga baru selesai menjalani penggambaran drama bersiri Seindah Janji untuk TV9.

"Selepas ini saya akan menjalani penggambaran Rumah Kedai untuk TV3 dan juga beberapa drama untuk bulan puasa dan hari raya nanti.

"Jadual saya memang penuh sentiasa, sebab bila orang panggil berlakon, saya terima. Pendek kata, selagi hayat di kandung badan saya akan berlakon sahaja," katanya.

Menyentuh mengenai persiapan kahwinnya, Rozita berkata, dia masih belum membuat sebarang persiapan memandangkan tarikh perkahwinan mereka masih jauh lagi.

Sinar Harian

5 comments:

  1. dlm tv bleh la acu tgk kt umah... hehehe

    ReplyDelete
  2. cik ta susah kite tgok dia keluar peluh masa masak.

    ReplyDelete
  3. Betul juga dia kata begitu. Tak kanlah tak boleh cantik-cantik masa memasak..

    ReplyDelete
  4. Rasanya kalau kita sure berpeluh memasak pakai wig. Mungkin dapur MAsterchef sejuk kot. ahahhaa

    ReplyDelete