Wanita Inggeris ini miliki kaki terpanjang di dunia

 dailymail.co.uk

Seorang wanita Inggeris mendakwa mempunyai kaki paling panjang di dunia iaitu sepanjang 47 inci atau 1.19 meter .

Alexandra Robertson diakui mempunyai kaki paling panjang di Britain setelah memenangi pertandingan kecantikan nasional . " Aku tak mengira bahawa kaki saya sepanjang itu , " katanya .

Perempuan yang tinggal di Blackpool itu ingin tahu saiz kakinya setelah melihat berita tentang model Siberia, Anastasia Strashevskaya yang mempunyai kaki sepanjang 106 cm atau 42 inci .


Alexandra sudah mula jadi model sejak 2 tahun lalu ketika berusia 18 tahun. Akhirnya ia dikontrak agensi sebagai model lingerie dan pakaian pengantin sambil mengikuti kuliah jurusan teater . Meski bangga dengan tingginya namun dia mengaku sering dipandang aneh , terutama oleh lelaki .

Mujur kekasih Aklexandra tak kisah dengan tingginya yang setara lelaki. " Pacarku tidak mempunyai masalah tinggiku . Dia hanya melarang pakai high heels ketika bersamanya , " ungkap model berusia 20 tahun itu .

Rekod kaki terpanjang di dunia yang diiktiraf Guinness Book of World Records pada tahun 2013 adalah Svetlana Pankratova . Kakinya sepanjang 1.3 meter dengan tinggi badan keseluruhan 1.8 meter .

1 comment: