Bregagh Road, jalan yang menyeramkan

 (Wemer Van Steen/Getty Images)

 Armoy - Bregagh Road , jalan yang dikatakan menyeramkan tapi indah. Jalan ini berada di utara Ireland , tepatnya di dekat Desa Armoy .

Ini adalah jalan berturap dengan pohon - pohon tinggi menjulang di sisi kiri dan kanan . Jenis pokok itu adalah ' beech ' , yang punya batang besar dan punya banyak ranting . Pokok - pokok ini ditanam oleh keluarga Stuart yang tinggal di kawasan tersebut pada abad ke - 18 .

Baik di musim panas , luruh , sejuk dan bunga , Bregagh Road kelihatan sangat cantik sekaligus mistik . Pada musim sejuk , salji menutupi jalanan sekaligus ranting - ranting pohon . Membuatnya seperti ' winter wonderland ' .

Sedangkan pada musim luruh , pokok - pokok meranggas dan daun kering jatuh berguguran . Kabut membuat suasana sangat menyeramkan , namun luar biasa indah .

Kalau ingin melihat sendiri indahnya Bregagh Road , pelancong boleh memandu kereta sekitar 80 Km dari Bandar Belfast ke arah barat laut . Sebelum melalui Bregagh Road , anda akan melintasi Antrim Coastal Road yang pemandangannya juga cantik.

 (Chris Hill/Getty Images)

 (Peter Zelei/Getty Images)

(Peter Zelei/Getty Images)

No comments:

Post a Comment