9 selfie ini berakhir dengan kematian

 1. Xenia Ignatyeva

Seorang remaja berusia 17 tahun, Xenia Ignatyeva dari Rusia ingin membuat teman-temannya kagum dengan melakukan selfie di atas sebuah jambatan besi kereta api setinggi 28 kaki atau kurang lebih 9 meter. Dia telah mengambil beberapa foto selfie. Namun malangnya dia tergelincir dan jatuh tepat mengenai sebuah kabel elektrik voltan 1,500 volts dan maut serta-merta.

 2. Jenni Rivera

Pada Disember 2012, seorang bintang pop Mexico, Jenni Rivera dan beberapa temannya melakukan selfie di dalam sebuah jet peribadi. Namun malangnya jet tersebut mengalami kecelakaan dan tidak ada seorang pun penumpang yang selamat.

 3. Courtney Sanford

Pada tanggal 26 April 2014 lalu, Courtney Sanford memuat naik sebuah foto selfie yang menunjukkan ekspresinya saat mendengar lagu Pharrel Williams berjudul Happy. Di akaun Facebooknya dia menuliskan The Happy song make me HAPPY! Foto tersebut diambil dan di muat naik semasa dia sedang memandu keretanya menuju Carolina Utara, namun sayangnya keretanya berlanggar dengan sebuah trak besar dan Courtney Sanford tak dapat diselamatkan.

 4. Jadiel

Jadiel merupakan pemuzik Reggaeton terkenal dari Mexico. Pada bulan Mei 2014 lalu, dia memuat naik foto selfienya ke Instagramnya semasa menunggang sebuah motor. Namun kemudian dia maut akibat kemalangan di New York.

 5. Gary Slok

Salah seorang penumpang pesawat MH17 yang jatuh di Ukraine pada bulan Julai 2014 lalu bernama Gary Slok sempat melakukan selfie bersama ibunya sesaat sebelum pesawat tersebut berlepas. Namun sayangnya pesawat tersebut di tembak jatuh, tak ada seorang pun yang selamat.

 6. Oscar Otero Aguilar

Salah seorang korban foto selfie adalah Oscar Otero Aguilar. Pada Julai 2014 lalu lelaki berusia 21 tahun berfoto selfie dengan mengacukan sebuah pistol ke kepalanya. Namun malangnya Oscar tertembak kepalanya sendiri.

 7. Karen Hernandez

Karen Hernandez, seorang gadis berusia 13 tahun ini ingin berfoto selfie berhampiran sungai El Tunal, Durango, Mexico. Namun sayangnya dia tergelincir dan tercebur ke dalam sungai, dia yang tidak pandai berenang dan akhirnya mati lemas.

 8. Mohammad Chatah dan Mohammad al-Chaar

Mohammad Chatah dan Mohammad al-Chaar menjadi korban ledakan bom kereta di Beirut. Pada saat kejadian, Mohammad Chatah, Mohammad al-Chaar, Omar Bekdash, Rabih Youssef dan Ahmad Moghrabi sedang asyik bersantai di pinggir jalan, kemudian Mohammad Chatah ingin berfoto selfie. Dan tiba-tiba kereta yang tepat berada di belakang mereka meledak dan menewaskan Mohammad al-Chaar, Omar Bekdash, Rabih Youssef dan Ahmad Moghrabi. Mohammad Chatah selamat tapi dalam keadaan kritikal dan dikejarkan ke hospital.

9. Lee Jia Yao

Seorang gadis berusia 18 tahun memuat naik foto selfie terakhirnya pada akun Instragram JoJoTsai1012. Foto selfie tersebut diambil sesaat sebelumd ia melompat dari bangunan tinggi. Tindakan bunuh diri yang dilakukannya kerana sakit hati  telah ditinggalkan kekasihnya. Dia sempat mengutuk kekasihnya tersebut dan akan menghantuinya seumur hidup. Dia menuliskan "When I'm dead, I will cling to you day and night. I'll never leave you."


Sumber: www.modifikasi.com

1 comment: