Payudara melepuh gara-gara tidur himpit iPhone yang sedang dicas

Essex - Tidur bersama telefon bimbit adalah perkara yang biasa dilakukan orang ramai. Tapi ternyata hal ini boleh menjadi bahaya dan menyebabkan kecederaan seperti yang dialami oleh Dionne Baxter (24) dari Essex ini.

Baxter tertidur dengan iPhonenya terhimpit di sisi dada dalam keadaan mengecas bateri. Keesokan hari, Baxter dikejutkan dengan rasa sakit yang luar biasa dengan luka sepanjang 12 cm di payudaranya.

Baxter kemudian dikejarkan ke hospital. Doktor merawatnya dengan memberikan krim antibiotik dan ubat penahan sakit.

"Saya tidur tanpa mengenakan pakaian dan luka merah ini menjalar sampai ke puting. Ketika saya menyentuh telefon bimbit saya, telefon bimbit itu sangat panas sehingga saya tidak boleh mengambilnya," kata Baxter.

Luka yang dialami Baxter kemudian mengalami infeksi. Dirinya sangat bimbang hal ini akan menyulitkannya untuk menyusukan anak keduanya jika dia merancang mempunyai anak lagi.

"Ini buruk sekali. Bayangkan jika anak perempuan saya yang tidur di sisi katil itu dan telefon membakar wajahnya," ujar ibu satu anak ini.


Sumber: detik.com

1 comment:

  1. Yg dia dah tahu cas hp letak atas katil tu kan kerja tak senonoh...

    ReplyDelete