10 orang ini menjadi kaya tanpa harus bekerja.

 10. Athina Onassis - US $ 1 bilion

Ia adalah jutawan termuda di dunia saat ini. Mendiang datuknya iaitu Aristotle yang mewariskan kekayaan tersebut.

Harta tersebut diwarisi ketika berumur 3 tahun. Namun itu baru benar didapatkan saat beranjak dewasa. Salah satu legasi beliau adalah Pulau Skorpios yang berada di negara Greece.

 9. Lily Safra - US$ 1.2 bilion


Wanita warga Monaco yang mendapat kekayaan dari mendiang suaminya yang bernama Edmond Safra. Edmon meninggal ketika apartemennya kebakaran tahun 1999.

 8. Yvonne Bauer - US $ 2 bilion

Ia adalah pewaris Bauer Media Group. Tapi Ia juga ikut sebagai pekerja pada syarikat tersebut. Kedudukannya saat ini adalah Pengarah Eksekutif di pejabat tersebut.

Prestasi syarikat ternyata lebih banyak dari yang dibayangkan. Sehingga akan membuat kekayaannya bertambah semakin besar.

 7. Eduardo Hochschild - US $ 2.1 bilion

Orang ke-4 terkaya di Peru ini mendapat kekayaan dari bapa saudaranya yang merupakan pemilik saham dari syarikat perlombongan. Saat kecil, Eduardo sempat diculik, sayangnya Ayah Eduardo tertembak.

Sehingga Ia tinggal bersama bapa saudaranya dan mendapatkan warisan saham. Saat ini Ia berperanan aktif untuk membina syarikat.

 6. Scott Duncan - US $ 4.7 bilion

Walaupun umurnya masih 30 tahun, tapi Ia telah diwariskan kekayaan yang sangat melimpah. Baru-baru ini Ia mendapatkan syarikat minyak di Texas yang merupakan syarikat paling berjaya di sana.

Beberapa pihak meragukan nasib syarikat di tangan Duncan.

 5. Finn Rausing - US $ 5.1 bilion

Ia mendapat kekayaan dari syarikat Tetra Pak yang merupakan milik datuknya. Syarikat ini menghasilkan barang-barang selama berdekad. Ia adalah orang kelima terkaya di Sweden. Sementara yang keempat adalah kakaknya.

 4. Jorn Rausing - US $ 5.2 bilion

Jorn mendapat kekayaan dari ibunya yang telah meninggal. Walaupun Ia tidak pernah bekerja sebelum ini, Jorn menjadi salah satu direktor yang aktif pada syarikat tersebut. Syarikatnya adalah Tetra Pak.

 3. Elaine Marshall - US $ 8 bilion

Ia dapat warisan dari suaminya iaitu J. Pierce Marshall yang telah meninggal. Kekayaannya tersebut menjadikannya wanita terkaya keempat di Amerika Syarikat (AS).

Sebahagian dari kekayaannya berasal dari sahamnya di Koch Industries yang berjumlah 14.6%.

 2. David de Rothschild - US $ 10 bilion

Lelaki berumur 35 tahun, adalah pewaris dari keluarga Rothscild. Ia terkenal dengan sebagai  pencinta alam sekitar.

1. Jacqueline Mars - US $ 20.5 bilion

Ia adalah cucu dari Fank C Marikh yang merupakan pengasas syarikat gula-gula jenama Mars di Amerika Syarikat. Ia adalah wanita ketiga di AS.

Ia senang beramal dari kekayaan yang dimilikinya. Ia adalah mengutip dana di National Symphony orcestra.

Sumber: finance.detik.com

2 comments:

  1. is senang betul nak kaya..
    tambah2 diwarisi dri keturunan yg sah2 kaya.. untung badan siapa yg tahu..

    ReplyDelete