Wanita rogol 6 kanak-kanak lelaki dihukum 8 tahun penjara

Jakarta - Emayartini alias May (38) dihukum penjara selama 8 tahun dan denda Rp 60 juta subsidair 3 bulan kurungan. May alias Bu RT ini terbukti melakukan pemerkosaan terhadap 6 kanak-kanak lelaki.

Dalam keputusan di PN Bengkulu, Selasa (3/12/2013) petang, panel hakim yang terdiri dari M Wachid Usman, Rendra Yozar DP dan Syamsul Arief menyatakan May terbukti memujuk keenam mengsanya  untuk disetubuhi.

"Dipujuk dengan berbagai cara oleh defendan," papar hakim. Cara itu adalah modus May untuk merangsang mangsa agar terpancing syahwatnya. "Selanjutnya defendan menyetubuhi para mangsa," lanjut hakim.

Apa alasan May menyetubuhi para kanak-kanak? Hakim dalam paparan fakta hukumnya menyebut, pemerkosaan ini terjadi salah satunya kerana dorongan hasrat seksual May yang gagal dipenuhi suaminya.

"Tertuduh melakukan perbuatan itu kerana terdorong oleh hasrat seksual dan syahwatnya akibat suaminya yang sakit diabetes dan tidak mampu memenuhi keperluan syahwatnya," sebut hakim dalam persidangan terbuka.

Selain itu terungkap pula, perbuatan May dilatarbelakangi dendam terhadap suaminya yang kerap berselingkuh ketika masih sihat.

Perbuatan ini dilakukan di rumah May di Kelurahan Bentiring Kecamatan Muara Bangkahulu, Bengkulu pada sekitar bulan April 2011 hingga September 2012. Dalam persidangan Bu RT mengaku sudah menyetubuhi lebih dari enam kanak-kanak lelaki namun mangsa lainnya tidak melapor ke polis.

Sumber: news.detik.com

2 comments: