Pengakuan 3 angkasawan tentang UFO sengaja ditutup AS?

Houston : Keyakinan bahawa kita tak sendirian di alam semesta membuat manusia tak berhenti meyakini kewujudan UFO dan alien walaupun belum ada bukti sahih soal kewujudan makhluk ekstrateresterial .

Dan keyakinan itu bukan hanya dari kalangan orang awam . Buzz Aldrin , Edgar Mitchell , dan Gordon Cooper adalah nama - nama besar dalam bidang angkasa . Mereka para angkasawan Agensi Angkasa Amerika Syarikat ( NASA ) yang pernah merasai sensasi ke luar Bumi , bahkan menjejakkan kaki di Bulan .

Namun , nama ketiganya sering dikaitkan dengan UFO . Begini kisahnya :
 
 1 . Buzz Aldrin

Sejarah akan mencatat nama Edwin ' Buzz ' Aldrin sebagai manusia kedua yang menjejakkan kaki di Bulan . Melalui misi Apollo 11 pada 20 Julai 1969 .

Dalam sebuah wawancara dengan Science Channel pada 2005 lalu , Buzz Aldrin mengatakan tentang benda misteri yang mengikuti Apollo 11 dalam misi ke Bulan .

" Ada sesuatu di luar sana yang cukup dekat untuk diamati . Tapi apa itu ? , " Kata dia , seperti Liputan6.com kutip dari Epoch Times , 5 Disember 2013 .

" Mike ( angkasawan Michael Collins ) memutuskan untuk melihatnya melalui teleskop . Pada satu kedudukan , bentuknya seperti siri elips . Namun apabila diasah , itu seperti objek berbentuk - L , " kata Buzz Aldrin .

Namun , kata dia , 3 angkasawan dalam misi Apollo 11 tak mau membuat kekecohan . " Tak mungkin kami menyampaikan : ' Hai Houston , kami mendapati sesuatu bergerak di sekitar kami dan tak tahu apa itu , boleh anda beri penjelasan ? ! ' , " Kata dia . " Kami tak boleh berbuat demikian kerana tahu pasti transmisi itu boleh didengar oleh mana-mana orang . " Boleh - boleh memunculkan banyak dugaan dan spekulasi .

Menduga objek itu mungkin roket S - IVB , mereka bertanya pada pengendali misi di Houston , berapa jaraknya dari Apollo 11 . Jawapan pun didapati : S - IVB berada sejauh 6,000 batu laut . " Namun kami tak merasa melihat sesuatu yang sejauh itu , " kata Aldrin .

Namun , baik dia , Collin , maupun Neil Armstrong memutuskan tak menyinggung soal itu . Memilih fokus pada misi .

Dalam sebuah posting di laman web NASA , astrofizik David Morrison melaporkan bahawa ia berbicara dengan Aldrin setelah wawancara angkasawan itu di Science Channel . Menurut Morrison , Aldrin berkata , kenyataan ditafsirkan di luar konteks .

Kepada Morrison , juga disampaikannya langsung pada acara Larry King Live tahun 2007 , bahawa apa yang mereka lihat kemungkinan adalah panel yang berasingan dari pesawat ruang angkasa dalam prosedur biasa . Mungkin ...

" Tidak ada alien di Bulan . Neil Armstrong dan angkasawan Apollo lain tak melihat bukti kewujudan alien baik di sisi dekat maupun sisi jauh Bulan , " kata Morrison .

 2 . edgar Mitchell

Dengan menaiki pesawat Apolo 14 , Edgar Mitchell mencatat sejarah sebagai manusia keenam yang menjejakkan kaki ke Bulan pada 6 Februari 1971 . Dia bahkan menghabiskan masa selama 9 jam di sana .

Mitchell adalah sosok bijak , mempunyai dua gelar sarjana dan ijazah doktor angkasawan dari Institut Teknologi Massachusetts ( MIT ) .

Pada 23 Julai 2008 , pengakuan mengejutkan ke luar dari mulut Mitchell . Dalam sebuah acara radio di Britain , dia mengaku percaya ada kehidupan lain di luar Bumi .

" Ya , tak ada lagi yang patut dipersoalkan soal apakah ada kehidupan lain di alam semesta . Saya sangat yakin kita , manusia , tak sendirian , " kata Mitchel saat itu , seperti dimuat laman Telegraph , 26 Julai 2008 .

Kata - kata Mitchell sangat mengejutkan . Bahkan penyiar yang mewawancaranya terkejut.

Tak hanya sampai di situ kejutan Mitchell . Dia berkata , menurut infomasi yang dia peroleh , alien bahkan telah melawat Bumi atau sekurang-kurangnya menghantar isyarat ke planet manusia .

" Alien telah melawat Bumi , fenomena UFO adalah nyata - meski kerajaan sengaja menutup hal ini selama 60 tahun terakhir , " kata Mitchell .

Kerana Mitchell adalah seorang angkasawan , banyak orang tak meragukan pendapatnya . Lalu , apa tanggapan NASA ? " NASA tidak pernah menjejaki kewujudan UFO , " kata Agensi Angkasa Amerika Syarikat itu dalam rilisnya .

Di laman NASA , apa yang diungkapkan Edgar Mitchell juga banyak ditanyakan . Saintis Senior NASA , David Morrison memberi jawapan atas banyak soalan ini .

" Setakat yang saya tahu , tak ada angkasawan NASA yang mendakwa pernah melihat UFO ketika terbang ke angkasa , " kata dia . " Untuk kes Edgar Mitchell , angkasawan Apolo 14 yang pergi ke Bulan , dia mempercayai laporan - laporan penglihatan UFO atau alien , namun dia tidak pernah melihat sendiri . "

3 . Gordon Cooper

Gordon Cooper adalah salah satu angkasawan Original Seven atau Astronaut Group 1 NASA . Ia menjadi juruterbang dalam misi luar angkasa Project Mercury pada 1963 .

Cooper mengaku telah melihat UFO pertamanya saat berada di atas Jerman Barat pada tahun 1951 , walaupun ia menafikan laporan yang menyebut , ia juga melihat UFO selama penerbangan Mercury .

Saat itu , sekumpulan UFO terbang lebih cepat dan lebih tinggi daripada pesawat buatan manusia pada zamannya . Membentuk formasi tertentu . Demikian menurut wawancaranya dengan Yolanda Gaskins di Paranormal Borderline pada 1996 .

" Kami tak boleh menyamai ketinggian mereka , " kata dia . Copper pun melaporkan penglihatannya pada para atasannya .

" Jawapan akhirnya datang berbulan - bulan kemudian : diduga itu adalah seed pod atau kulit kacang polong . Tak logik , " kata dia .

Kemudian , pada tahun 1957 , saat menjadi juruterbang ujian dan pengurus projek di Pangkalan AU Edwards California , Gordon menerima laporan daripada anak kapal yang mengaku melihat benda mirip piring terbang mendarat di sebuah tasik kering . Benda aneh itu mendarat dengan 3 kaki . Tanpa mengeluarkan suara . Namun saat didekati , benda itu langsung berlepas .

Foto penampakan benda misteri itu diserahkan pada para atasannya di Pentagon . Namun tak pernah ada jawapan .

Hingga menghembuskan nafas terakhir , Cooper punya keyakinan bahawa kerajaan AS memang menutupi maklumat tentang UFO .

Sumber: liputan6.com

3 comments:

  1. ini semua Angkasawan penipu!, Dato Dr. Sheikh Mustapa sukor tak cakap apa pun pasal Alien!

    ReplyDelete

  2. adaaaa dia ckp kat aku ari tuu!!!

    ReplyDelete