Peminat Manchester United bunuh diri selepas kalah kepada Newcastle


Sebahagian orang menganggap bola sepak hanyalah satu permainan . Tapi , anggapan itu tidak berlaku bagi John Jimmy Macharia . Peminat Manchester United asal Kenya itu bunuh diri selepas melihat The Red Devils kalah 0-1 dari Newcastle United di Old Trafford , Sabtu 7 Disember 2013 .

MU harus menelan kekalahan 0-1 dari Newcastle United melalui gol Yohan Cabaye . Ini adalah kekalahan kedua berturut yang dialami pasukan David Moyes setelah sebelumnya juga kalah 0-1 dari Everton di Old Trafford empat hari sebelumnya .

Dua kekalahan berturut MU itu seolah-olah terlalu berat bagi Macharia . Lelaki 23 tahun asal Nairobi itu bunuh diri dengan melompat dari tingkat 7 sebuah bangunan setelah mengetahui Wayne Rooney dan kawan - kawan kalah dari Newcastle .

" Semua saksi mengatakan Macharia bunuh diri kerana MU kalah , tapi petugas masih terus menyiasat maklumat dari orang - orang yang bersamaanya saat kejadian , " ujar Ketua Polis Nairobi , Benson Kibue , seperti yang dilaporkan oleh Standard Digital .

Kibue mengatakan Macharia bukanlah penyokong bolasepak Kenya pertama yang melakukan bunuh diri setelah pasukan kesayangannya menelan kekalahan . Kibue juga tidak boleh memastikan sama ada Macharia bunuh diri kerana terlibat perjudian .

" Ini bukan kali pertama kami kehilangan anak muda kerana bola sepak Inggeris , yang tempatnya jauh dari Kenya . Mereka harus sedar ini hanyalah sebuah permainan , " tegas Kibue .

Kekalahan dari Newcastle membuat MU saat ini berada di kedudukan 9 liga perdana dengan 22 mata . Juara bertahan itu tertinggal 13 mata dari Arsenal di tangga teratas .

2 comments: