Guru perempuan ajak murid 10 tahun berhubungan seks


Seorang guru perempuan di sebuah sekolah rendah di Victoria (Australia) terhindar dari hukuman penjara, walaupun sudah dinyatakan bersalah mengajak seorang murid lelaki berusia 10 tahun, melakukan hubungan seksual dan mentato nama murid tersebut di dadanya.

Diana Brimble, yang sudah mempunyai lapan anak, berasal dari Hamilton (kira-kira 293 km dari Melbourne) mengaku bersalah atas satu tuduhan mengajak seorang kanak-kanak untuk berbuat hal yang tidak senonoh.

Di mahkamah, disebutkan wanita berusia 47 tahun tersebut mengajak muridnya melakukan hubungan seks, ketika sang murid sedang berada di rumah guru tersebut, dan sedang bermain dengan anak-anaknya. Ajakan tersebut ditolak oleh kanak-kanak itu.

Diana juga mentato nama muridnya itu di dada dan juga menulis beberapa surat menyatakan "cintanya sampai mati."

Ibu murid itu dalam kesaksian di mahkamah mengatakan Brimble telah menjadikan anaknya "komoditi seksual."

Si ibu berkata mereka terpaksa berpindah dari sekolah tersebut dan anaknya terpaksa minum minuman keras untuk menghilangkan rasa cemasnya.

Dia juga berkata kes ini juga memberi kesan pada anak-anaknya yang lain.


.
Hakim menjatuhkan hukuman dua tahun melakukan kerja sosial bagi Brimble dan namanya juga akan dimasukkan ke dalam senarai pesalah seks selama lapan tahun.


Ketika menjatuhkan keputusan Hakim Mark Taft mengatakan dia sampai sekarang tidak mengerti apa yang menyebabkan Brimble melakukan tindakan yang tidak sepatutnya  dilakukan oleh seorang guru


Sumber: tribunnews.com

1 comment: