Makhluk misteri bercahaya mirip obor-obor ditemui

 
Para pakar biologi laut dikejutkan dengan adanya haiwan laut menyerupai obor - obor di Bristol . Video haiwan yang terapung di permukaan laut itu beredar di YouTube dan Twitter .

Pelbagai pertanyaan muncul di media sosial . Sementara saintis sendiri belum mampu mengenalpasti makhluk misteri itu .

Steve Simpson dari School of Biological Science , University of Bristol , mengatakan , " Ini sangat menarik . Saya tak tahu apa itu . "

" Ada kemungkinan bahawa makhluk itu adalah obor - obor yang bercahaya atau Salp laut . Ini sangat tidak biasa dan saya belum melihat yang seperti ini sebelumnya , " tambahnya .

Yang lebih mengejutkan , kata Simpson , seperti dipetik Daily Mail , Khamis ( 5/12/2013 ) , makhluk tersebut muncul di wilayah laut yang cukup padat .

" Sangat mungkin bahawa itu adalah makhluk laut yang dibawa ke tepian kerana badai , atau mungkin itu makhluk yang cuba mencari perlindungan dari laut yang dihentam badai , " ungkap Simpson .

" Kita saat ini juga sedang mengalami pasang lautan yang membolehkan makhluk apa pun terbawa dari tengah lautan , " tambahnya .

Sampai saat ini , jenis makhluk itu belum ditentukan . Saintis juga belum mengetahui apakah makhluk itu hidup atau tidak .

Sumber: kompas.com

1 comment: