Hantu Lady of Rufford dirakam kamera iPod Touch?


 Nottinghamshire :  Cameron Hamilton mengambil gambar sebuah gerbang biara kuno Rufford Abbey Country Park menggunakan iPod Touch miliknya, namun , hasilnya sungguh mengejutkan .

Bayangan putih samar kelihatan di tengah pintu . Entah apa sebenarnya , namun , kakitangan Dewan Bandar Nottinghamshire yakin benar , bayangan itu adalah penampakan Lady of Rufford - yang menurut legenda - adalah hantu Arbella Stuart yang bernasib malang .

Lady Arbella Stuart adalah bangsawan yang dulu disebut-sebut menjadi pengganti Ratu Inggeris Elizabeth 1 yang tak punya keturunan .

Namun , Arabella tewas sebagai tahanan di Menara London pada 25 September 1615 , selepas jatuh sakit dan tak mahu makan . Sebuah akhir yang tragis dari putri yang kental darah birunya - dia cicit Henry VII sekaligus anak saudara Ratu Scotland Mary .


Kembali ke soal penampakan hantu dalam foto , Cameron yang berusia 15 tahun yakin , dia menangkap hal ghaib setelah melihat dan menyemak hasil rakamannya .

" Aku sangat terkejut dan sama sekali tak mengharapkan ia . Tapi aku yang memang percaya kewujudan hantu dan hal - hal ghaib , makin yakin , " kata remaja asal Bilsthorpe , Nottinghamshire itu .

Sementara , ibunya , Helen mengaku terkejut apabila melihat foto - foto Cameron di rumah . Dia pun mengambil inisiatif untuk menunjukkan gambar itu ke seorang kakitangan kerajaan .

" Kemungkinan ia membaca panel maklumat legenda hantu Rufford dan memutuskan untuk mengambil beberapa foto - siapa tahu ia boleh mengambil gambar sesuatu yang menakutkan , " kata Helen . " Apabila tiba di rumah kami melihat penglihatan White Lady . Perhiasan dan wajahnya jelas kelihatan . "

Debbie Hibbert , yang mengendalikan pusat maklumat pelancong di Rufford Abbey bersetuju ianya hantu . Bukannya penyebab lain . " Ini jelas kelihatan dalam gambar - seperti penampakan seorang wanita muda memakai pakaian kuno panjang , melayang di atas pintu , " kata dia .

Pengurus Nottinghamshire County Council Visitor Services , Linda Hardy , menceritakan legenda di balik White Lady .

" Legenda tempatan menyebut , hantu di Rufford itu adalah roh gentayangan Arbella Stuart , " kata dia . " Ibu bapanya diam - diam menikah di biara itu . Aku pernah mendengar tentang satu atau dua penglihatan yang didakwa masyarakat tempatan di masa lalu , " kata Linda Hardy .

Sumber: liputan6.com

1 comment: