Bra berharga US $10 juta dipamer di Dubai

 Model asal Afrika Selatan Candice Swanepoel bergambar bersama Royal Fantasy Bra yang berharga US $10 juta. Reuters

DUBAI - Brand pakaian dalam perempuan Victoria 's Secret dalam masa terdekat akan mempamerkan koleksi mereka di Dubai , Emiriah Arab . Salah satunya adalah bra berharga 10 juta dolar AS.

Menurut perancangan , bra super mahal buatan Victoria 's Secret itu akan dipamerkan di salah satu kedainya di Dubai Mall pada 16 Disember akan datang .

Apa yang menyebabkan bra yang dinamakan Royal Fantasy bra itu boleh sedemikian mahal ? Ternyata pakaian dalam itu direka khusus oleh tukang batu permata Switzerland , Mouawad , ekslusif untuk Victoria 's Secret .

 Candice Swanepoel semasa memperagakan bra tersebut

Bra ini ditampal lebih dari 4,200 butir batu permata dari seluruh dunia seperti batu delima , permata , dan safir kuning yang semuanya mempunyai kadar 18 karat .

Seolah ribuan batu permata itu belum cukup , di bahagian tengah bra itu disematkan sebuah batu rubi berbentuk buah pir dengan kadar 52 karat .

Victoria 's Secret hanya membuat satu bra jenis ini dan bra mahal ini akan dilepas kepada sesiapa yang bersedia merogoh koceknya dalam - dalam .

Sebelum dipamerkan di Dubai , bra unik ini sudah terlebih dahulu tampil dalam acara  peragaan busana Victoria 's Secret di New York , bulan lalu . Saat itu , model asal Afrika Selatan Candice Swanepoel yang mendapat kesempatan mengenakan bra super mahal ini .

Sumber: internasional.kompas.com

2 comments:

  1. tengok bra tu pun takut jangan kan nak pakai..huhuuuu

    ReplyDelete
  2. SexyPG888 เว็บเดิมพันออนไลน์ ไฮโลออนไลน์ ที่นักเดิมพันนิยมเล่นเป็นอันดับ 1 ของประเทศไทย เว็บตรง ที่ดีที่สุดในตอนนี้

    ReplyDelete