Siapa sebenarnya gadis cantik Jepun ini


 Baru-baru ini Jepun dihebohkan dengan sosok gadis remaja cantik dengan rambut paras bahu berwarna kecokelatan. Gadis tersebut berjaya mencuri perhatian, namun siapa sangka  gadis cantik itu hanyalah sebuah karya dari hasil kecanggihan komputer?


Pasangan suami isteri yang merupakan pereka grafik, Teruyuki dan Yuki Ishikawa mencipta sebuah gambar 3D gadis cantik yang diberinya nama Saya. Jika dilihat sepintas lalu, Saya memang nampak seperti manusia sebenar dengan mata besarnya serta seragam sekolah yang dikenakannya.


Pasangan yang bekerja sebagai pembuat gambar 3D CG di Tokyo ini mencipta Saya untuk projek peribadinya. Walaupun sukar, Teruyuki dan Yuki berjaya membuat Saya dengan perpaduan yang sempurna sehingga nampak seperti manusia sebenar.

Teruyuki dan Yuki Ishikawa berharap suatu hari nanti Saya akan menarik minat syarikat produksi dan muncul di layar perak melalui sebuah filem.



Sumber: Wowkeren.com

No comments:

Post a Comment