Makhluk Laut Misteri Berparuh dan Berbulu Terdampar di Pantai Rusia


 Satu bangkai makhluk laut misteri dengan "paruh" seperti burung dan bulu yang menyelimuti seluruh tubuhnya terdampar di tepi pantai Pulau Sakhalin di Rusia.


 Beberapa gambar dari laman Siberian Times menunjukkan makhluk tersebut berbulu lebat. Nikolay Kim, dari Sakhalin Research Institute of Fisheries and Oceanography, yakin makhluk itu adalah ikan lumba-lumba gergasi."


"Saya ragu makhluk ini hidup di perairan kami. Kemungkinan besar, haiwan ini dibawa arus laut. Kadang-kadang, ada spesies tropika dan sub tropika yang terdampar di sini dan mati," kata Nikolay Kim.


Walaupun meyakini makhluk itu adalah lumba-lumba, Kim masih belum boleh menjelaskan dari mana bulu-bulu itu berasal. "Ini sangat luar biasa. Ikan lumba-lumba tidak berbulu," jelas beliau.


Gambar makhluk ini mencetuskan kekecohan di media sosial Rusia. Salah satu netizen berkata: "Seperti monster mutan laut raksasa dengan paruh."

Ada juga beberapa netizen yang mendakwa ia adalah ikan lumba-lumba dari Sungai Gangga, yang banyak dijumpai di India, Pakistan, Nepal dan Bangladesh.

3 comments:

  1. Bila semakin banyak yg aneh ditunjukkan segera ingat padaNya..
    Dunia kita dah semakin tua.

    ReplyDelete
  2. ha ha itu pun tak tahu. ITULAH KUDA BELANG ha ha ha :: Kata Labu-Labi.

    ReplyDelete