Ibu bapa panik bayi dihanyut ke tengah laut

Melda Ilgin dihanyutkan ke tengah laut oleh ombak dan angin kuat ketika berkunjung ke pantai Canakkale, Turki.

CANAKKALE - TURKI. Seorang bayi berusia 10 bulan berjaya diselamatkan pasukan penyelamat selepas hanyut satu kilometer dari pantai ke tengah laut, lapor portal Metro.co.uk.‎

Menurut laporan tersebut, misi menyelamat itu dibuat secara dramatik hanya selepas ibu bapanya kehilangan anak mereka sebaik orang ramai melihat bayi itu dihanyutkan ombak ke tengah laut.

Menurut jurucakap pasukan penyelamat pantai Canakkale, Melda Ilgin, 10 bulan, dihanyutkan ke tengah laut dalam masa yang singkat berikutan angin kuat yang melanda pantai tersebut.

"Ilgin dihanyutkan ke arah kepulauan Greek. Ibu bapa Ilgin terlupa bahawa mereka telah meninggalkan bayi mereka di atas pelampung.

"Mereka tidak sedar keadaan Ilgin sehingga pengunjung lain melihat bayi tersebut dihanyutkan ombak ke tengah laut," katanya.

Menurut jurucakap itu lagi, orang ramai cuba berenang untuk mendapatkan semula bayi tersebut, namun disebabkan ombak terlalu kuat, mereka terpaksa berpatah balik sebelum menghubungi pengawal pantai.

"Bayi tersebut berjaya diselamatkan oleh pasukan penyelamat sejurus selepas orang ramai menghubungi pengawal pantai," katanya lagi.



Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment