Tok dukun ancam serang polis pakai jin

Foto: Google

Seorang lelaki asal Mesir mengancam polis Arab Saudi yang cuba menangkapnya kerana melakukan amalan perdukunan dengan cara akan melepas jin untuk menyerang para polis . Namun selepas dia berjaya ditangkap , ancaman lelaki 44 tahun itu tidak terbukti .

Polis di Kota Makkah, menyerbu sebuah rumah dan menangkap dukun yang tidak disebutkan namanya itu setelah mendapat laporan bahawa dukun tersebut menggunakan sihir untuk mengawal sebuah keluarga Saudi , seperti yang dilaporkan oleh akhbar Arab News , Rabu ( 1 / 1 ) .

" Dia berjaya mengawal keluarga Saudi itu dengan membuat mereka percaya bahawa ada harta tertanam di bawah rumah keluarga itu dan dia cuba untuk menggali harta itu bagi mereka , " tulis laman asal Saudi Sabq , mengutip sumber dari polis .

Dikatakan pasangan Saudi dan dua anak perempuan mereka berusia 33 dan 35 tahun membiarkan dukun itu untuk tinggal di rumah mereka, selepas dukun itu menjampi - jampi keluarga tersebut .

Polis menyerbu rumah itu selepas menerima laporan daripada jiran mereka dan menangkap dukun itu . Ketika ditangkap, sang dukun mengancam akan melepaskan jin untuk menyerang polis .

" Tetapi jin sang dukun tidak melindungi dirinya saat ditangkap dan dia dibawa ke balai polis . Polis juga mendapati banyak azimat dan benda - benda sihir di dalam rumah itu , " tulis Sabq .

Amalan sihir dan perdukunan dilarang keras di Arab Saudi sesuai dengan undang-undang Islam, dan orang - orang yang dituduh terlibat dalam tindakan seperti itu bakal dihukum .

Sumber: merdeka.com

No comments:

Post a Comment