7 benda menjijikkan yang pernah ditemui dalam makanan

Berikut adalah tujuh benda menjijikkan yang pernah ditemukan dalam makanan, seperti dilapor oddee.
 
 1. tikus mati

 Cate Barrett sangat terkejut apabila mendapati ada seekor tikus mati di dalam botol sosnya. Saat itu, dia hendak memasak untuk dirinya dan teman lelakinya, Nigel. Ketika Cate menuangkan sos itu ke dalam periuk, dia menambah sedikit air ke dalam sos kerana merasa itu terlalu kental. Saat Cate mula mengacau sos itu, dia melihat sesuatu yang kelihatan seperti ekor dan misai. Dia langsung tahu bahawa itu adalah seekor tikus mati. Cate dan Nigel memasukkan tikus mati itu ke dalam botol dan membawa barang bukti itu kepada pengurus kedai itu. Sang pengurus langsung minta maaf pada mereka dan berjanji akan segera melakukan pemeriksaan pada produk tersebut.

 2. Serat kain guni

Seorang wanita di Ireland Utara mendapati bahawa roti yang dibelinya mengandungi serat kain guni. Dia bahkan tidak menyedari hal itu, sampai akhirnya dia memakan roti itu. Roti itu dibelinya di sebuah kedai tempatan di daerahnya. Hal itu kemudian disampaikan kepada pejabat kesihatan.

 3. pisau

John Agnesini, 27, terkejut apabila mendapati bahawa sandwich yang dibelinya berisi pisau. Lelaki yang berasal dari Queens, New York ini pun kemudian menyaman restoran Subway yang telah menjual sandwich itu kepadanya. mujur John tidak menggigit pisau itu, kerana itu tentu boleh melukainya.

 4. Katak mati

Fred Denegri sedang memanggang di halaman belakang rumahnya, ketika dia membuka setin minuman soda. Saat Fred minum minumannya dengan cepat ada sesuatu yang membuatnya tersedak. Dia pun mulai merasa ada yang aneh dengan minumannya. Minuman itu terasa agak pahit dan berlendir. Fred kemudian membawa tin minuman itu ke sebuah makmal pengujian untuk mengenalpasti apa yang ada di dalam minuman sodanya. Hasil pengujian lab menyimpulkan bahawa benda asing yang berada di dalam minumannya adalah seekor katak.

 5. jari manusia

Seorang lelaki terkejut apabila dia mendapati potongan jari putus dalam bungkusan setengah liter custard beku. Clarence Stowers mengatakan bahawa awalnya dia berfikir itu adalah gula-gula. Dia bahkan sempat menaruh potongan jari itu di mulutnya. Namun beberapa saat kemudian, dia meludah dan baru mengetahui bahawa itu potongan jari manusia. Clarence pun langsung berteriak dan melaporkannya kepada badan kesihatan tempatan. Potongan jari itu ternyata milik dari salah satu pekerja yang mengalami kemalangan di kilang custard tersebut.

 6. kondom

Pada Februari 2002, seorang wanita di Irvine, California, Amerika, menemui sebuah kondom yang tersangkut di makanan pesanannya. Ketika dia hendak makan makanannya, dia menggigit sesuatu yang berbentuk seperti getah. Dia segera memanggil pengurus restoran itu dan kemudian memintanya mengambil benda, yang diketahuinya sebagai kondom, itu dari mangkuknya. Wanita itu lantas menyaman restoran itu dan berjaya memenangi samannya itu.

7. lipas

Seorang lelaki hampir saja memakan lipas mati ini, ketika dia sedang menjamah makanan ringan yang dibelinya. Dia tidak menyedari bangkai lipas mati itu kerana dilindungi oleh lapisan bijan, sehingga kelihatan bersatu dengan makanan ringannya.

Sumber; merdeka.com

1 comment: