Bagel, si kucing fashionable yang pakai cermin mata


Bagel adalah seekor kucing fashionable  yang memakai kaca mata hitam setiap harinya.

Memetik laporan dailymail.co.uk, Bagel sebenarnya dilahirkan cacat di mana ia tidak memiliki kelopak mata. Kucing berbulu hitam ini juga tidak mampu mengeluarkan air mata. Setakat ini ia telah melakukan pembedahan mata sebanyak tiga kali. 




Pemilik Bagel, Karen mengakui merasa sangat sedih setiap kali melihat mata Bagel. Sebab itulah, Karen memakaikan kaca mata kepada Bagel.


Bagel menjadi kucing yang terkenal dan disukai oleh banyak netizen. Akaun instagram Bagel  telah diikuti oleh 30 ribu netizen pengguna instagram lainnya. Kucing ini juga termasuk dalam lima finalis di pertandinagn Animals Planets untuk kategori next cat star. Karen merancang menghasilkan kaca mata lain yang lebih keren dan menarik untuk Bagel. Dia juga berharap kucingnya itu akan menjalani kehidupan dengan selesa.


Karen berkata, "Saya berharap ia selesa dengan semua ini. Saya ingin menunjukkan kepada orang lain bahawa kita perlu menjaga haiwan peliharaan kita dengan baik. Apapun dan bagaimanapun kondisi haiwan tersebut, saya harap semua orang akan merawat dan menjaganya dengan baik. Haiwan juga layak mendapatkan kasih sayang tulus dan terbaik dari kita."

No comments:

Post a Comment