Sosej dari najis bayi didakwa boleh sihatkan badan


Seorang penyelidik di Sepanyol baru - baru ini mendakwa bahawa najis bayi mempunyai bakteria sihat yang boleh dicampurkan ke makanan . Dia juga menjelaskan bahawa bakteria ini merupakan sumber probiotik yang boleh meningkatkan kesihatan bagi usus kita .

Hal ini turut diperkuatkan dengan kajian di Buck Institute , California . Mereka mengatakan bahawa sosej najis bayi ini juga membantu untuk mencegah penuaan . Bakteria ini mempunyai sumber keseimbangan yang boleh membuat tubuh menolak virus penyakit seperti kanser dan diabetes .

Cara pembuatan sosej ini juga cukup mudah . Bakteria sihat yang diperolehi dari najis bayi ini ini akan dicampurkan dalam daging mentah . Setelah melalui beberapa peringkat , sosej ini sudah boleh dimakan .

Hasil kajian ini tentu membuat heboh para netter , kebanyakan merasa jijik dengan sosej najis bayi tersebut . " Masih banyak makanan sihat lain , kenapa harus najis bayi ? " ujar salah seorang netter . " Mendengarnya saja membuatku ingin muntah , " sambung netter lain

Sumber: wowkeren.com

2 comments: