Gorila palsu hebohkan zoo di Jepun

Gorila palsu hebohkan zoo di Jepun. (Foto: Metro)

UENO - Kakitangan penjaga zoo Ueno di Tokyo , Jepun , melakukan simulasi yang unik . Penjaga haiwan bernama Natsumi Uno , memakai kostum dan bertingkah seperti gorila yang ingin lari dari zoo.

Seperti diberitakan Metro , Sabtu ( 8/2/2014 ) , walaupun kostum yang dikenakan Natsumi itu kurang mayakinkan sebagai gorila , tapi para pekerja sangat serius melakukan simulasi ini . Mereka menggunakan jaring bahkan menggunakan pistol elektrik untuk menangkap gorila palsu itu .

" Dalam pekerjaan saya , kita kadang - kadang mempunyai peluang untuk menangkap binatang atau menjadi binatang yang ditangkap . Meski demikian ketika para penjaga lain mengejar saya , saya benar - benar menghayati peranan saya sebagai haiwan dan saya berlari dan mengelak agar tidak ditangkap , " ungkap Natsumi .

Natsumi juga menambah bahawa para pekerja zoo harus berfikir tentang keselamatan para pengunjung dan juga keselamatan haiwan itu sendiri . Oleh sebab itu , simulasi ini sangat penting dilakukan .

Gorila palsu itu akhirnya ditangkap oleh para penjaga , hal ini akan jauh lebih sukar dan memakan masa ketika berhadapan dengan haiwan sebenar .

No comments:

Post a Comment