Gempar! Restoran di Nigeria jual daging manusia

Gambar hiasan. Foto: Reuters

Anambra - Sebuah restoran di Anambra , Nigeria ditutup pihak berkuasa kerana didapati menjual hidangan yang diperbuat daripada daging manusia .

Polis menemui sekurang-kurangnya ada dua kepala manusia segar ketika mereka menangkap 11 orang dari restoran tersebut , iaitu enam perempuan dan empat lelaki. Pihak polis juga menangkap pemilik restoran tersebut.

IB Times ,melaporkan Jumaat ( 7/2/2014 ) , satu kepala dengan darah yang masih segar ditemui dibungkus dalam plastik . Para pegawai juga telah merampas dua senapang AK - 47 , senjata jenis lain , puluhan peluru , dan beberapa telefon bimbit selama serbuan restoran tersebut .


Seorang paderi , yang terkejut mengetahui bahawa apa yang dia makan adalah daging manusia , langsung mengeluh kepada polis .

" Saya pergi ke hotel awal tahun ini . Setelah makan , saya diberitahu bahawa segumpal daging yang dijual pada harga 700 Naira Nigeria membuat saya terkejut . Jadi , saya tidak tahu telah memakan daging manusia dengan harga yang semahal itu , " kata paderi yang tidak ingin disebut namanya itu.

Kanibalisme kadang - kadang dilaporkan muncul di Nigeria . Namun demikian , kes ini adalah yang pertama kalinya berlaku di sebuah restoran yang menjual hidangan daging manusia .

No comments:

Post a Comment