Anjing Sedang Sakit Dibawa Melancong Sebelum Mati


SELEPAS mengetahui anjing peliharaannya hanya mempunyai beberapa minggu untuk hidup, pemiliknya mahu memberi haiwan kesayangannya pergi dengan tenang dan sempurna.

Jadi Thomas Neil Rodrigues mengambil keputusan membawa anjingnya, Poh melancong ke seluruh Amerika, sekurang-kurangnya bagi memberikan peluang kepada anjingnya untuk menjejakkan kakinya di Lautan Pasifik.

Rodrigues memberitahu ABC News: "Ia adalah satu perjalanan yang hebat. Saya perlu menghabiskan masa selama tujuh minggu dengan Poh.

Rodriguez memelihara Poh. 15 tahun yang diambil dari tempat perlindungan pada tahun 1999 ketika berusia lapan minggu.

"Kira-kira pada bulan Februari dia mula sakit. Saya tidak banyak melancong tetapi kami telah pulang dari satu perjalanan dan keadaannya agak teruk, " Rodriguez.

"Saya tidak pasti berapa lama dia akan hidup. Doktor tidak pasti. Andaian saya adalah bahawa saya tidak mempunyai masa yang lama untuk bersamanya dan itulah yang mendorong saya untuk membawanya berjalan-jalan."

Mereka berdua memulakan perjalanan mereka di New York di mana Rodriguez tinggal.



Kredit: mstar.com.my

1 comment: