Halau setan....syuhhhhh

yeahhhh..halau setannn tuuu..syuhhhhh...hmm ok, dah...bukan nk citer pasal bola..tpi satu filem pasal pengusiran syaitan

pernah tengok tak filem Exorcism of Emily Rose? mesti dh tgk kan..muvie yg dh lama kuar. mlm tdi sempat gak aku layan skejap citer tu.

bukan sbb takot yer tpi ngantok punya pasal huhuhu. bagi aku la kan..filem2 Exorcism sgt sesuai dilayan bgi penggemar filem2 seram.

The Exorcism of Emily Rose adalah berdasarkn kisah benar yg terjadi keatas seorang remaja. sempat jugak aku suruh lebai Google cari maklumat yg berkaitan. mungkin korang dh tau pon.
xpelah aku citer sikit...



remaja pmpuan tu bernama Anneliese Michel, lahir 21 september 1952 dan meninggal pd 1 julai 1976 di Jerman.

Anneliese Michel

Anneliese dikatakan mengalami masalah kesihatan yg dibagitau oleh doktor sebagai gangguan mental sejak umurnya 16 sehinggalah akhir hayatnya,pada usia 23 tahun.

kata doktor lgi ia adalah kesan langsung atau tidak lansung berpunca dari proses exorcismi tu.2 org paderi yg bertanggungjawab menjalankan proses itu dan ibubapa Anneliese telah didakwa di mahkamah atas sebab kecuaian dan menyebabkan kematian secara tidak sengaja.

Gereja Katolik yg membenarkan proses exorcism itu telah mengubah pendirian mereka dan menyatakan bahawa Anneliese mempunya masalah mental.

tapi, ramai org percaya yg dia telah dirasuk dan sehingga kini kuburnya menjadi tempat lawatan dan pemujaan.


Fakta menarik mengenai Anneliese

-Dikatakan dirasuk oleh enam roh jahat yg dikenali sebagai roh2 yg telah merasukJudas Iscariot,Nero,Cain,Adolf hitler dan Valentin fleischmann(seorangpaderi Perancis pada kurun ke 16) dan juga roh yg dikenali sebagaiLucifer(dikatakan sebagai syaitan).

-Anneliese mati pada 1 Julai1976.Dia dikatakan telah meramalkan bahawa dia akan terpisah dr roh2 jahat tersebut pada tarikh ini.

-Peguambela memainkan pita rakaman asal dari proses exorcism tersebut dan ia telah mencipta sejarah sebagai bukti yg pertama seumpamanya di ketengahkan dalam sebuah perbicaraan.Pita rakaman tersebut juga digunakan dalam filem Emily Rose.

-2 orang paderi serta ibu bapa Anneliese di jatuhkan hukuman penjara 6 bulan dan 3 tahun tempoh percubaan,satu hukuman ygringan.

-Sblm perbicaraan tersebut ibubapa Anneliese telahm eminta agar kubur Anneliese di gali semula berikutan pesanan yg diterima dari seorang rahib Carmelite dr daerah selatan Bavaria yg menyatakan dia telah mendapat visi yg menunjukkan bahawa mayat Anneliese masih berada dalam keadaan sempurna dan Anneliese adalah seorang malaikat dan utusan.Setelah 2 tahun ditanam,pada 25 feb 1978,mayatnya telah digali semula tetapi ibubapa serta paderi2 tersebut tidak dibenarkan melihat mayat tersebut.Mayat tersebut dipindahkan kedalam sebuah keranda yg lebih baik.Keadaan mayat tersebut idak pernah didedahkan pihak berkuasa atas sebab2 yg tidak dijelaskan.

macam2 hal


akhir kata....jgn skong 'setan merah' kena rasuk kang haaaaa hahahaha

12 comments:

  1. hahahaha...tak leh blahh dengan kesimpulan yg xmasuk dek akal tuee..kahkahkahkah...

    tiada satu tiada dua..hanya setan merah di hati...glory2...glory..

    ReplyDelete
  2. err .. qlah bab2 crita hantu2 ni mmg x mnt . hehe .

    larriiiiiiiiiiiii...........

    ReplyDelete
  3. Kakak suka cerita seram. Tapi bila dah ada anak-anak sekolah yg suka tengok tv kena korbanlah sama tak tengok tv. Kalau nak menghayati cerita seram, beli novel ajelah....

    ReplyDelete
  4. HUSZ:

    hahahaha

    syuhhhhhh boooooooooo MU

    ko mmg dh kena rasuk la husz..cuba buka hati tu...sokong liverpool pulak

    majulah liverpool utk negara

    ReplyDelete
  5. KAKZAKIE:

    xpelah kak..pelajaran anak2 tu yg lebih penting

    ReplyDelete
  6. setan yang tu berbahaya
    perlu remove cepat2
    hahaha

    ReplyDelete
  7. ALIEN:

    setan merah tu ke hahahaha..mmg bahaya tuu

    ReplyDelete
  8. red ~ xde maknanyeee...bagi seratus hengget pun xkan sokong liberpuul..tp letak rm1k aku pk 2 kali..hahhahaa

    ReplyDelete
  9. dri bgi 1k kt ko..baik aku beli jersey liverpool byk2 huhuhuhu

    ko skong jela man untitled tu..kang xde org pulak nk lawan gado2 hahaha

    ReplyDelete