Hobi masa skolah

malam tadi sedang asek dok belek2 folder lam lappy tetiba terjumpa pulak ngan gambar nih. ni lah hobi aku masa skolah dulu, beli dan kumpul kaset. yelah masa tu mana mampu nk beli CD.

masa skolah dulu aku kipas susah mati Metallica, Sepultura...keluar je album diorang aku mesti rembat punyalah. mmg gile lah ngan muzik berirama berat nih smpai sekarang la tpi xdelah sefanatik zaman skolah dululah yela dah semain tua kan kahkahkah.

klu di buku latihan geografi aku tak tulis nama sebenar tpi tulis Sepultura sampaikan cikgu, Miss Sew pggil aku ngan nama Sepultura huhuh.

tak taulah berapa banyak duit aku abis beli kaset2 tu. ori tu, xde yg pirate punya. rakan2 len tukang pinjam cehh hehe aku tak kisah, kawan2...

kaset2 tu aku masih simpan lgi tpi dah xleh dgr dh berkulat heheh...10-20 tahun lgi ia akn jdi harta karun yg bernilai tu. masa tu mungkin budak2 dh xkenal lgi apa benda kaset tu.

sama mcam kita la..dh xkenal benda yg org rekod lagu zaman pramlee, zaman pop yeh yeh dulu yg cam piring hitam tu apa benda namanya ke mmg org pggil pring hitam ek emm ntahlah.

k lah..

6 comments:

  1. Jadikan ia satu khazanah bernilai..

    ReplyDelete
  2. simpan la Mr Red..akan bawa manfaat masa depan nnti.. :)

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    GOOD LUCK MALAYSIA..!!

    ReplyDelete
  3. leh simpan utk anak cucu cicit niee...huhu..nanti dia ckp atuk nie kool la..huhu..ori tue atokk...huhuhu

    ReplyDelete
  4. Salam
    betul tu
    nanti kaset tu akan jadi khazanah yang tak ternilai..

    ReplyDelete
  5. pernah dgr org cakap
    kualiti lagu dalam kaset lebih sedap dari CD, tapi nak menjaga kaset tu yg payah..

    ReplyDelete