As-Syahidah

Mereka adalah muslimah yg berani. berjuang menentang kekejaman yahudi laknatullah dgn mengorban diri sendiri.


As-Syahidah Wafa' binti Idris

Beliau syahid pada 27 Januari 2002 (sesetengah mengatakan pada 29 jan 2002). ketika berusia 28 tahun (sesetengah mengatakan 26 tahun), beliau melakukan amaliyyah istisyhadiyyah dengan meletupkan dirinya di tengah-tengah bandar Al-Quds (Baitul Maqdis) menyebabkan beberapa 'ekor' Yahudi mati 150 cedera. Beliau merupakan muslimah pertama yang melakukan serangan seperti itu. Beberapa hari kemudian ulama-ulama Universiti Al-Azhar, Kaherah mengisytiharkan bahawa kematian Wafa adalah SYAHID!! Allahuakbar!


As-Syahidah Dareen Abu Aysheh

Beliau syahid pada 27 Februari 2002 ketika beliau berusia 21 tahun. Kata-kata Dareen yang disiarkan oleh media Arab ANN : " Aku ingin menjadi muslimah kedua (selepas Wafa) untuk melakukan operasi syahid dan membalas dendam darah yang syahid dan pengotoran kesucian Masjid Al-Aqsa." Hasil amaliyyah istisyhadiyyah beliau menyebabkan 4 'ekor' tentera Israel mati.


As-Syahidah Ayat Muhammad Akhras

Beliau syahid pada 29 Mac 2002 ketika berusia 16 tahun (ada yang mengatakan 18 tahun). mengejutkan dunia kerana beliau melakukan amaliyyah istisyhadiyyah dalam usia yang terlalu muda dan merupakan seorang muslimah. Sasaran operasi syahid beliau adalah warga Israel di sebuah pasaraya yang bertempat di Kyriat Hayovel, Jerusalem. Hasil amaliyyah istisyhadiyyah beliau menyebabkan 2 'ekor' Yahudi mati dan 28 cedera. As-Syahidah Ayat merupakan pelajar sekolah atas Bait Laham yang sangat cerdas dan bijak. Beliau bercita-cita untuk menjadi wartawan yang akan menghebahkan kepada dunia tentang kekejaman dan kezaliman Yahudi laknatullah ke atas bangsanya. Kata-katanya: " Apalah nikmatnya hidup di dunia ketika kematian selalu mengintai kita. Mana yang lebih indah, mati dalam ketidakberdayaan dan kehinaan atau gugur di medan jihad. Kematian seorang mujahid akan membangkitkan keberanian mujahid-mujahid lain, bukan sebaliknya"


As-Syahidah Andaleeb Takafka

Beliau Syahid ketika berusia 20 tahun. Beliau melakukan amaliyyah istisyhadiyyah pada 12 April 2002. Hasil tekad beliau menyerang bas Israel menyebabkan 6 'ekor' Yahudi mati dan 104 cedera. Sebelum melakukan operasi syahid, beliau berkata : " When you want to carry out such an attack, whether you are a man or a woman, you don;t think about the explosive belt or about your body being ripped into pieces. We are suffering. We are dying while we are still alive." (ketika wawancara sebelum operasi) Beliau meledakkan ikatan bom pada pinggangnya di dalam sebuah bas yang dipenuhi warga Yahudi.


As-Syahidah Hiba Al-Daraghma

Beliau syahid ketika berusia 19 tahun pada 19 Mei 2003. Beliau melakukan amaliyyah istisyhadiyyah di bahagian luar Amakim shopping Mall , Afula Utara Israel. Hasilnya, 3 'ekor' Yahudi mati dan 93 cedera. Beliau melakukan operasi syahid melalui Brigade Al-Quds iaitu sayap ketenteraan Harakah Jihad Islami, Palestin. Beliau merupakan muslimah yang tidak pernah berbicara dengan mana-mana lelaki (kecuali ahli keluarganya) dan menghindarkan dirinya untuk minum kopi atau teh di cafeteria Al-Quds Open University. Semua temannya hanya pelajar perempuan. Sepupu beliau Murad tidak pernah melihat wajah beliau. Murad berkata: " Saya tidak pernah melihat wajah Hiba, saya tidak pernah berbicara dengannya, saya tidak pernah berpimpin tangan dengannya. Pertama kali di dunia ini saya melihat wajahnya pada Islamic Jihad Poster yang dibuat setelah beliau syahid".



Muslimat mujahidah mesti ditiupkan semangat roh jihad dalam diri mereka bukan dilemparkan dengan kata-kata mahupun pandangan yang melemahkan semangat mereka untuk meneruskan perjuangan. Teruskan perjuangan ayyuhal mujahidah! ALLAHUAKBAR


6 comments:

  1. aku pon klo leh nak mati sebagai mujahidah.

    ReplyDelete
  2. insyaAllah...niat yg baik dh ndapat pahala

    ReplyDelete
  3. MasyaAllah...besar sungguh pengorbanan wafa niee.. terharu...

    ada keyakinan kah kita untuk menjadi seperti beliau..

    ReplyDelete
  4. HUSZ:

    iman kita x seteguh diorang tu

    ReplyDelete