Peladang Switzerland gemar makan kucing, anjing

BERN - Masyarakat peladang di wilayah Appenzell dan St. Gallen dilapor mengamalkan makan daging anjing dan kucing sebagai sebahagian hidangan seharian mereka, semalam.

Menurut akhbar Tages Anzeiger, komuniti peladang berkenaan menyembelih hidupan yang dianggap sebagai haiwan peliharaan penduduk sedunia bagi tujuan makanan dan menghadiahkan daging anjing atau kucing kepada jiran mereka.

"Daging anjing Rottweiler yang paling digemari penduduk di sini," kata seorang peladang.

Beliau yang enggan mendedahkan namanya berkata, anjing atau kucing yang dipelihara akan disembelih oleh penjual daging sebaik sahaja mencecah usia matang.

Setakat ini, tindakan memakan daging kucing dan anjing di Switzerland tidak menjadi kesalahan tetapi seseorang itu akan dihukum jika membunuh haiwan berkenaan dengan kejam.  - MailOnline

sinar harian


7 comments:

  1. redza, kt kwsn umah sy dulu byk anjing liar. sekarang dah clean. dan sgt berterima kasih pada org2 myanmar yg menyewa kat area umah kami.. hehe..

    ReplyDelete
  2. Aik, mesttilah depa bunuh dulu sebelum makanapa punya undang2.makan tu pon kejam..eiiii diorang ni gila la

    ReplyDelete
  3. qilos..tu je yang boleh di kate..ish kucing 2 haiwan kesukaan nabi..anjing lantak pi depa lah..haha

    ReplyDelete
  4. Redza nak tahu tempat tinggal abang kakak ada org Myanmar yg makan anjing tau. Habis anjing kaw. perumahan itu kena kejar dan ditangkap. Tak tahu mereka bangsa apa.

    ReplyDelete