Mangsa Rompakan Terselamat Kerana 'Miskin'

 De Boeck dibawa perompak ke ATM untuk mengeluarkan wang menggunakan kad kreditnya tetapi tidak berhasil.

HANYA kerana dianggap miskin selepas gagal mendapatkan sebarang habuan, seorang pelajar terselamat dalam kejadian rompakan bersenjata yang berlaku bukan di satu lokasi malahan berlarutan hingga ke empat ATM dan sebuah kedai runcit.

Mangsa, Levi de Boeck, 23, diacukan pistol dan dirampas telefon bimbit serta dompetnya oleh perompak yang memakai jaket berhud sebelum dibawa ATM untuk mengeluarkan wang tunai sebanyak £200 (RM1,115) tetapi tidak berjaya.

De Boeck kemudiannya dibawa ke tiga lagi ATM di Antwerp, Belgium dengan tujuan sama, di mana secara kebetulan aksi perompak tersebut dirakam di salah satu mesin ATM menerusi rakaman kamera litar tertutup (CCTV).

 De Boeck lega apabila dilepaskan perompak walaupun terpaksa ke beberapa lokasi untuk mengeluarkan wang.

Cubaan mengeluarkan wang tidak berjaya di kesemua ATM disebabkan mangsa tidak mempunyai simpanan mencukupi di dalam akaun bank.

Bagi memastikan dia tetap memperoleh sesuatu daripada mangsa, perompak itu membeli rokok di sebuah kedai runcit menggunakan kad kredit mangsa.

"Saya minta maaf tetapi awak lebih miskin daripada saya," kata perompak tersebut kepada De Boeck selepas memeluknya.

Perompak tersebut turut memulangkan kembali dompet serta telefon bimbit milik De Boeck dan melarikan diri serta merta.

Pihak polis kini sedang memburu perompak tersebut yang dipercayai kerap melakukan rompakan, cuma sebelum ini dia berjanggut.


Sumber: mstar.com.my

No comments:

Post a Comment