Lindsay Lohan peluk Islam?


 Lindsay Lohan Pilih Al-Quran

SELEBRITI terkenal Hollywood, Lindsay Lohan dilaporkan memilih agama Islam apabila didapati memegang Al-Quran disampingnya di Brooklyn, New York pada Rabu.

Selebriti berdarah kacukan Ireland dan Itali terbabit dibesarkan sebagai seorang Katholik dan dilaporkan memegang Al-Quran selepas selesai menjalankan satu sesi khidmat masyarakat di sebuah pusat penjagaan kanak-kanak.


 Al-Quran yang merupakan kitab suci menetapkan gaya hidup bebas tanpa alkohol dalam Islam selain mengajar kepada cara hidup lebih sopan dan tenang.

Daily Mail Online memberitahu, ini juga bukan pertama kali selebriti tersebut menunjukkan minat terhadap ajaran agama yang lain.

Selain itu, Lindsay sebelum ini dikatakan menghadiri beberapa kelas Kabbalah (tradisi kuno agama Yahudi) dan sering digambarkan memakai gelang tangan merah Kabbalah, yang dikatakan boleh menghindari musibah yang disebabkan oleh 'mata jahat'.


Selebriti terbabit turut dilaporkan menyertai sebuah kumpulan keagamaan, 'Courtney Love Buddhist' pada 2012, sebelum akhirnya memilih Al-Quran.

Pada tahun lalu, Lindsay menyifatkan dirinya sebagai seorang yang 'lebih berohaniah' menerusi satu siri dokumentari terkenal Amerika Syarikat, Oprah Winfrey.

"Saya seorang yang mempunyai tahap rohani yang tinggi dan akan bertambah dari masa ke semasa," katanya.


Sumber: mstar.com.my

No comments:

Post a Comment