Lima pelumba motocross wanita tercantik

 Foto: scigacz.pl

 Emma McFerran

 Berasal dari Australia, dilahirkan pada 11 Mei 1988. Prestasinya di perlumbaan motocross tidak perlu diragukan lagi. Emma pernah menduduki tempat ke 3 di piala wanita MX Australia di Horsham, juara 5 tiga tahun berturut-turut di Victoria Motocross Senior dan secara peribadi dijemput oleh PINK dan Carey Hart untuk melakukan FMX di lima bandar di Australia pada 2009.

 Tahun lalu, McFerran berlumba di Kejohanan Federation Internationale de Motocyclisme (FIM) Freestyle Motocross World Championship 2013 (NIGHT of JUMPS) di kelas B senior 250cc.

  Foto: motocross.transworld.net

Ashley Fiolek

Lahir pada 22 Oktober 1990. Dia dikenali sebagai pelumba motocross pekak di Women 's Motocross Association. Memulakan kerjaya di dunia lumba motor sejak usia 7 tahun. Walaupun dia tidak boleh mendengar bunyi raungan enjin motosikalnya sendiri, namun Ashley membuktikan bakatnya di dunia motocross yang luar biasa.

Menunggang motor lumba dengan nombor 67 dan 1, pada tahun 2008 dia menjuarai TOD Pro National champion selepas kemenangan profesional pertamanya di WMA Pro National Hangtown. Dia juga memenangi beberapa perlumbaan lain di musim 2009, termasuk Moto 1 di Hangtown dan Glen Helen.

Pada awal 2010 kerjayanya melonjak dan hingga kini dia sudah memenangi 4 kali gelaran juara Nasional. Prestasinya di dunia motocross pernah menempatkannya sebagai Juara WMA termuda selepas menamatkan perlumbaan di kedudukan ke 7 di Baja Town Raceway di Delmont, Pennsylvania pada 5 September 2009.

 Foto: supercross.com

Tarah Gieger

Wanita kelahiran Aguadilla, Puerto Rico 18 September 1985 ini merupakan pelumba motocross wanita profesional. Sebelum menceburi dunia perlumbaan, Tarah senang menghabiskan masanya berlatih surfing dan kemudian memutuskan untuk berganti ke motocross pada umur 10 tahun.

Kerjayanya secara profesional bermulanya sejak tahun 2000. Tarah telah memenangi Loretta Lynn AMA Amateur National Motocross Championship pada tahun 2004, 2006 dan 2007. Pada tahun 2007, dia mendapat gelaran wanita pertama yang pernah bertanding di Motocross des Nations. Dan pada tahun 2008 dia juga menyandang gelaran sebagai wanita supercross pertama di X Games XIV.

 Foto: mundocross.com.br

Livia Lancelot

Wanita kelahiran Saint Denis, Perancis pada 11 Februari 1988. Prestasinya dalam perlumbaan motocross juga boleh dibanggakan. Dia pernah meraih juara FIM Wanita Motocross World Championship pada tahun 2008 dan menempatkan dirinya sebagai juara wanita pertama yang pernah ada dalam sejarah motorcross Perancis.

 Foto: motorcycle-usa.com

Sara Price

Memulakan kerjaya secara profesional pada tahun 2009, Sara Price adalah pelumba baru di Kelas Wanita dari Lucas Oil Motocross Championship. Walaupun masih seorang amatur, namun wanita cantik dan seksi ini dikenali berdaya tahan di litar dan mampu mempamerkan prestasi terbaiknya di perlumbaan.

No comments:

Post a Comment