Kes pemotongan alat sulit yang luar biasa

kes pemotongan zakar atau zakar removal kerap terjadi. Ada yang dilatarbelakangi konflik asmara, jenayah dan bahkan kerana gangguan jiwa. Ada yang boleh disambung lagi, tapi sayang kebanyakan tidak berfungsi lagi.

Beberapa kes pemotongan zakar yang cukup fenomenal adalah sebagai berikut, seperti dirangkum detikHealth, Rabu (15/5/2013).

 1. Lorena Vs John Wayne Bobbitt

Kisah suami isteri di New York, Lorena dan John Wayne bobbit boleh dianggap paling fenomenal kerana dilatarbelakangi konflik rumah tangga yang rumit. Lorena memotong zakar suaminya pada tahun 1993 dengan alasan sering mengalami kekerasan dalam rumah tangga dan semasa itu dia hendak diperkosa.

Menariknya, Lorena cukup bertanggung jawab dengan menyimpan potongan zakar di peti sejuk sehingga boleh disambung lagi berkat kerja keras pasukan doktor. Tahun 1994, John bobbit membintangi filem porno yang mengangkat cerita tentang pemotongan zakar.


 2. Sunat hampir sampai pangkal

Seorang juru sunat tradisional di Ghana, Wanzam Abdullah diusir dari kampung halamannya kerana mencederakan seorang bayi lelaki. Semasa sedang menyunat si bayi, dia tidak hanya mengupas kulit penutup kepala zakar tetapi tanpa sengaja juga mengurangkan batang zakar hingga nyaris sampai ke pangkalnya.

"Orang itu mencederakan zakar bayi, memotong bahagian paling sensitifnya dan tinggal sebahagian kecil saja yang tinggal. Nasib baik bayi itu masih boleh kencing dengan normal," ungkap John Koffie, Komander Polis setempat.


 3. Dipotong, dimasak lalu dijual

Seorang chef di Jepun, Mao Sugiyama melakukan aksi gila dengan meminta penisnya dipotong oleh pasukan doktor di hospital. Hasil potongan zakar itu dimasaknya sendiri, lalu dijual. Khabarnya, kerja gila chef berusia 22 tahun ini tidak dapat diambil tindakan kerana di Jepun tidak ada peraturan yang melarang seseorang untuk memasak zakar manusia.


4. Dicuri ketika sedang tidur

Fei Lin (41 tahun), seorang lelaki di China mengalami kes kecurian yang luar biasa semasa sedang tidur. Tidak ada wang mahupun barang elektronik yang diambil dari rumahnya, tetapi ketika bangun dia mendapati zakarnya sudah hilang dengan darah terpercik di mana-mana.

"Mereka menaruh sesuatu di kepalaku dan menarik seluarku, lalu tidak sedar. Aku terkejut kerana tidak merasakan apa-apa, kemudian aku lihat sudah berdarah dan zakarku sudah hilang," kata lelaki dari Niqiao, Wilayah Wenling ini.

health.detik.com

No comments:

Post a Comment