Patung artifak kuno bentuk Doraemon kejutkan netizen


Baru- baru ini netizen di Jepun membincangkan kemungkinan Doraemon benar- benar melakukan perjalanan lintas masa. Pasalnya , beredar sebuah gambar yang menunjukkan patung mirip Doraemon yang dituntut berupa peninggalan kuno.

Seorang pelancong asal China mengaku mencari patung yang diyakini bentuknya mirip Doraemon tersebut . Ia menemuinya di pedalaman China dan memuat fotonya di Twitter . Pelancong itu mendakwa telah mengesahkan keasliannya pada ahli artifak yang mengatakan patung tersebut berasal dari Dinasti Qing.

Patung tersebut langsung menghebohkan netizen yang ingin tahu kebenarannya. Namun, ramai netter yang meyakini bahawa patung itu palsu serta menganggapnya sebagai gurauan . Rocketnews24 sendiri menganggap kalaupun palsu tetap akan ada pengumpul yang berminat membelinya dengan harga mahal.

"Eh siapa tahu Doraemon memang nenek moyang dari Dinasti Qing , " kata seorang netter . " Atau sebenarnya komikus Doraemon terinspirasi dari patung itu?" imbuh lain. "Bukan dari Dinasti Qing. Menurutku kelihatan sangat palsu."

wowkeren



1 comment: